Pilgrimsvandring i Kristihimmelfartsferien 2024

Tilmeldingen til forårsvandringen 2024 åbner den 1/2-2024

Vandringerne

Torsdag d. 9. maj

Vi mødes ved den lille hyggelige Rødhus Kirke, Danmarks anden mindste kirke, som for en sum på 12.767 kr. stod færdigbygget i 1913. Herfra vandrer vi ud over Rødhus Klit, til Rødhus Strand og går langs stranden godt 2 km. inden vi igen over klitten sætter kursen mod Rødhus kirke. Efter vandringen kører vi til Rønnes Hotel, Slette Strand, og bliver indkvarteret. Dagens vandring er godt 10 km.

Fredag d. 10. maj

Vi starter dagens vandring ved Rønnes Hotel. Dagens første stop er ved Hjortdal Kirke. Her vil vi holde morgenandagt (hvis den er ledig) Herfra går vi gennem Svinkløv klitplantage frem til Svinkløv Badehotel. Herfra vandrer vi på kystskrænten ud til Svinklovene, hvorfra vi på strandengen og stranden vender tilbage til Slette Strand og Rønnes Hotel. Dagens vandring er godt 13 km.

Lørdag d. 11.maj

Efter morgenmaden pakker vi bilerne og kører til Lerup Kirke , hvor vi vil holde morgenandagt (hvis den er ledig). Herefter venter der os endnu en flot naturoplevelse i smeltevandsdalene,Langdalen og Fosdalen samt på Lien med udsigt over Jammerbugten. Der er ikke noget at jamre over. Der er grund til at frydes. Dagens vandring er 11 km.

Tidspunkter

Torsdag d. 9. maj

Kl. 10.00 mødes vi ved Rødhus Kirke, Rødhus Kirkevej 7 9490 Pandrup. Efter vandringen kører vi til Slette Strand, Rønnes Hotel, Kystvejen 25 9690 Fjerritslev for at blive indkvarteret. Vi spiser aftensmad, har fællessang og aftenskaffe på Rønnes Hotel.

Fredag d. 10. maj

Kl. 7.30 er der morgenmad, hvor der smøres madpakke til dagens vandring.
Kl. 9.00 starter dagens vandring ved Rønnes Hotel og vender tilbage hertil efter dagens vandring for at spise aftensmad, have fællessang og nyde aftenskaffe.

Lørdag d. 11. maj.

Kl. 7.30 er der morgenmad - madpakke smøres til dagens vandring.
Kl. 9.00 kører vi til Lerup Kirke, Fosdalvej 34, Lerup, 9460 Brovst
Kl. ca.15.30 siger vi farvel og tak for denne gang.

Indkvartering

På Rønnes Hotel er der reserveret plads til 24 deltagere i to sengs værelser og 6 enkeltværelser.

Da vi i år er indkvarteret på et hotel skal der ikke medbringes sengelinned og håndklæder.

Generelt om pilgrimsvandringerne:

Vandringerne foregår i et roligt tempo. Der holdes hvil efter en times vandring. Vores præst Gurli Møller Andreasen giver os ord til eftertanke til den videre vandring. På nogle strækninger er der stillevandring, hvor der er ro til egne tanker og til at nyde naturen.

Praktiske oplysninger

Husk vand og fortæring torsdag frem til aftensmaden. Praktisk fodtøj – der kan være fugtigt. Lille rygsæk til madpakke og regntøj.

Pris for deltagelse

Prisen er inkl. overnatning, morgenmad, madpakke, aftensmad og aftenskaffe kr.1575,00.

Tillæg for enkeltværelse kr. 648,00

Depositum kr. 400 betales senest d. 1. marts på Mobile Pay 801096. Restbeløb på samme nr. senest d. 1. april. Ved afbud senere end 15. april 2024 kan indbetalingerne ikke refunderes.

Hvis indbetaling med Mobile Pay ikke er muligt kan 9006 -1300056071 bruges - Husk at skrive pilgrim og dit navn .

Tilmelding åbner 01.02.2024

Fred og alt godt

Pilgrimsgruppen i Aasted pastorat og Abildgård sogn.

Gurli Møller Andreasen, Else Wadmann Lauritsen, Hans Kristian Lauritsen, Hanna og Ernst Hansen

• Ernst Hansen, tlf. 20 88 58 94
  • Gurli Møller Andreasen, tlf. 42 46 52 57